✿ MY LOVE PARIS ✿






Hello I'm nur iylia ibrahim..age?? blabla.. haha.. PARIS is my dream country n i'm gonna be there one day.. welcome to my official blogger..=)


♥About Author
♥My Hero
♥My Buddyz
♥Love Letters




Older Post | Newer Post
PETUA ORANG DULU-DULU?? ^_^'
Tuesday, April 27, 2010 | 1:37 PM | 0 Love Letters
orang dulu -dulu kate kalaw adew kekasih..
jangan bagi hadiah BAJU kat die..
sebab nanti baju tu senang koyak..cepat kotor..then buang..
biler buang muler lah pergaduhan..
then PUTUS!
hahaha.. KESIMPULANNYA..
ORANG DULU-DULU TAK BAGI KITE DOK GATAI-GATAI ADE PAK WE MAK WE NIE..
huhu.. tht y la mereka cakap gito..
and dulu mane ade kes-kes jenayah macam sekarang..
haaa
soo think carefully..heee.. tak salh pun nak bagi..
but jangan la emo sangat kalw die buang..
yea la.. dah koyak.. dah kotor.. tak kn nak simpan g??
kan??
huhu.. kalaw sayang.. simpan lah buat pekasam..=p
hukhuk.. so kalaw tak nk kotor.. haaa tak reti-reti nak jage leklok ker??



orang dulu-dulu kate ..JANGAN NYAYI kat dapur..
T KAWEN DENGAN ORANG TUE..
huuu.. KESIMPULANYA..
orang dulu-dulu tak bagi anak dara menyanyi kat dapur sebab..
nanti bile dah menyanyi.. tangan yang dok tengah buat keje pun tibe-tibe berhenti ler..
then dok menari-nari kat dapur..
haaaa.. sampai luper gulai yang kat ats dapur tu..
huuu.. kan hangus terus gulai tu.. huuu.. boleh hangus ker??
diowng buat macam tu sebab,, ank dare mane suke nak kawen dengan owng tue..
betul tak??
huhu..
kecuali yang **** *******..huuuu fikir sendiri lah sape golongan too..
so nak nyanyi tu tak la salah.. but jangan la sampai over sangat..
tak manis gito kalaw owng tengok..=)
make sure.. GULAI TU JANGAN LUPER PULAK..
hehehe..



orang DULU-DULU KATE.
jangan kepit kuku malam-malam..
nnti bawak malang dalam idop..
huuu..KESIMPULANYE..
orang dulu-dulu tak bagi kepit kuku malam-malam..
sebab.. yea la mane tak nye.. biler dah kepit tu tak reti -reti nak buang betul-betul dalam air..
campak mcam tu jew..
bile tnye : nape tak buang elok-elok..
jawab nye: lorh gelap.. so campak macam to jew lah..tak pew kan..
owang dulu-dulu tak dew lampu.. pakai pelita minyak jew..
huuu.. okeh la boleh terime g.. kalaw owang sekarang...
biler tanye : asal tak bukak lampu??
jawb nye : lorh malas la nak bukak lampu.. g pun malam dah.. nak tido!
bile tnye : nape tak kepit kuku siang-siang??
jawab nya : eee bz lah! tak dew mase..
huuu.. senang mak nenek die jew..
huhu..
so kalaw dah malas tu.. tak payah la kepit kuku..senang cite..
simpan bagi panjang..
haaa.. bela la SETAN TU kat celah kuku yea..
but MENGIKUT ISLAM.. TAK ELOK KEPIT KUKU MALAM-MALAM..
SEBAB KUKU TENGAH TIDO..=)




huhu.. KESIMPULAN DIE..
ORANG DULU-DULU buat petua macam nie supaye anak cucu ADAM terpelihara..
bersopan santun..
baek..
mulia..
so tiga jew petua yang lia taw.. huuu..
suke-suke lia jew ubah-ubah petua nie..
huhu..
dari kajian lia ler..3 petua nie jew yang lia kaji.. ecehhh
kaji la sangat.. hukhk.. =p
okeh that all for today..
huuu..salam..=)