✿ MY LOVE PARIS ✿






Hello I'm nur iylia ibrahim..age?? blabla.. haha.. PARIS is my dream country n i'm gonna be there one day.. welcome to my official blogger..=)


♥About Author
♥My Hero
♥My Buddyz
♥Love Letters




Older Post | Newer Post
SEJARAH unisel....
Wednesday, July 7, 2010 | 1:07 PM | 0 Love Letters
damn sound like sejarah la sangat kan..
sebenarnye lia pun baru tau pagi nie..
adoi.. pas dengar lia pun rase seram sejuk gak..


pagi tadi pas bangun lia kemas-kemas bilik..
then on la lappy lia..
tak tau nak wat pew.. lia pun dok jew la menghadap lappy nie..
roomate lia g kelas..
g sowang g midvally..
die ajak lia.. but lia malas..
g pun duet tak de..
yang lagi due owang balik umah..
HOMESICK la katakan..
huhu..
so tinggal lia dengan akk senior..
die lak dok memerap jew dalam bilik die tu.. hahaha.
if die bukak cerita semua PANAS TELIGA je dengar..=p
tibe-tibe kol 11 lebih..roomate lia balik..
then die ketok bilik akk senior ..
TATI : AKK..AKK TAU TAK SEJARAH UNISEL NIE??
lia dah tercenggang..hahah
AKK : URMM TAK TAW..NAPE ??
TATI : SEBENARNYE KAN DULU UNISEL NI TANAH PERKUBURAN..
damn! lia dah seram sejuk dah rase..
AKK : OWH ..
aik akk nie macam tak de perasaan je..
haha..
TATI : SEBENARNYE KAN..DULU FAKULTI KEJURUTERAA TU TAPAK PERKURURAN.. YANG TASIK TU PULAK DULU TEMPAT ORANG KENE PANCUNG..
mak ai.. lia yang terdiam tak terkata ape pun..
AKK : HA AH MEMANG PUN..
TATI : TAPI DIE DAH BERSIH KAN TAPAK TU.. THEN JADI TAPAK LOMBONG BIJIH TIMAH..THEN SEBANARNYE KITE ADEW BLOK I TAU.. TAPI KITE TAK NAMPAK PUN..A.B.C.D.E.F.G.H.??.J. SEDAR TAK??

LIA : HA YEA KER??
AKK : HA AH OWANG KATE BLOK TU DI ALAM GAIB..

banyak kisah -kisah yang lia dengar jugak..
ade yang cakap blok G ade budak jatuh dari tingkat 4..
ada yang dh kene kacau kat blok G tu..
dengar adew orang seret kerusi..
seret maje..
bile tanye dieowang kate dieowng salu tak dew kat umah..
opsss..
then semalam..roomate lia kua jemur kaen..
tibe-tibe die dengar ada macam bunyi orang meniup..
adoi..lagi seram lak dengar..
YA ALLAH..aku kat sini untuk belajar..lindungilah hamba-hamba mu..



pas dengar cerita tu lia rase lemah..
but lia ingat pesan mak lia..
ADEK.. BILE KITE KAT TEMPAT ORANG..KITE JANGAN LA TERLALU SERONOK SANGAT..KITE TAK NAMPAK BENDA TU..DAN ADEK KENE KUAT ..INGAT ALLAH SENTIASA MELINDUNGI HAMBA-HAMBA DIE.. KITE TAK KACAU DIE MAKA DIE TAKKAN KACAU KITE..
ble lia ingat kata-kata mak lia..
lia kene kuat kan semgat lia..
lia datang sini untuk capai cita-cita lia..
ITU MAKHLUK CIPTAA ALLAH juga..
pada mu aku berserah YA ALLAH..



" Aku berlindung dengan kalimat Allah yang sempurna, yang tidak boleh ditembusi oleh orang yang baik dan yang jahat, dari kejahatan semua makhluk, dari kejahatan semua yang turun dari langit dan yang naik kepadanya, dari kejahatan semua yang tumbuh di dalam bumi dan yang keluar daripadanya, dari kejahatan fitnah yang berlaku di waktu malam dan siang dan dari kejahatan yang datang (pada waktu malam) kecuali dengan tujuan baik, wahai Tuhan yang Maha Pengasih.. "